2011. december 6., kedd

Dohányzás

Mivel a sok gondolkodás után, úgy gondoltam, ideje csinálni is valamit. Úgy döntöttem leszokom a dohányzásról. A történet kerekségéhez hozzátartozik, hogy nem először döntöttem így. Azt is érdemes tudni, hogy én körülbelül május óta cigarettázom, napi 15 szál körüli adaggal. Előtte pipáztam, szivaroztam... azt is, több kevesebb rendszerességgel tettem, de arról nem esett nehezen lemondanom, szüneteltetni, abbahagyni. Ellenben a cigi. Mostanság már a mozdulat is hiányzik. A kávé mellől, vagy amikor lemegyek a parkolóba és várom a srácokat indulás előtt.
    Először akkor tettem félre, amikor EMF kezeléseket kezdtem kapni. Akkor még nem cigiztem és utána nem esett jól a füst. Rossz íze volt. Aztán, sok más egyéb okból kifolyólag mégis dohányozni kezdtem. Most azon töprengek, hogy ez is egy tanítás és meg kellett kapnom. "Azért zuhanunk a mélybe,  hogy megtanuljunk kikapaszkodni onnan." Talán jobban kellett ismernem a függőség lelki és fizikai oldalát.
    Arra gondoltam leírok minden tapasztalatot, megfigyelést ezzel kapcsolatban, de ezúttal nem. Találtam egy elég érdekes gyakorlatot Paulo Coelho Zarándoklat című könyvében. Két napja használom és úgy érzem felettébb hatékony. A neve kegyetlenség. S a lényegét alább olvashatod:

"Minden alkalommal, mikor úgy érzed, hogy önmagadnak ártó gondolat fut át a fejeden - féltékenység, önsajnálat, szerelmi bánat, irigység, gyűlölet stb. - a következő módon járj el: Vájd a mutatóujjad körmét a hüvelykujjad körömágyába egészen addig, amíg erős fájdalmat érzel. Összpontosíts a fájdalomra: a testedben fizikailag is visszaverődik ugyanaz a szenvedés, amelyet a lelkedben érzel. Csak akkor enyhítsd a nyomást, amikor a gondolat már eltávozott a fejedből.

Ismételd meg annyiszor, ahányszor szükséges, akár egymás után is, egészen addig, amíg a gondolat el nem hagy. Minden alkalommal egyre ritkábban jelentkezik, majd teljesen eltűnik, mindaddig ne hagyd abba a gyakorlatot, amíg az ártó gondolat visszatér."


Nagyon érdekes ez a gyakorlat. Ha végiggondolod zseniális módon fejleszti a tudatosságodat. A gondolataidnak teremtő ereje van. Az önmarcangolás, a depresszió, minden bántó érzés előbb-utóbb fizikai síkon is megjelenik. Legyen hát itt és most. Elég hatékony. Én tudom, hogy a dohányzás függősége nem jó nekem, amikor egóm megpróbál az ellenkezőjéről meggyőzni én akkor is használom. Eddig működik. Sok sikert hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése